Despre

Scoala Primara “Casa Sperantei” isi desfasoara activitatea in regim privat, fiind una din primele institutii de invatamant particular din  Timisoara, deschizandu-si portile în toamna anului 1998 cu o singura clasa, numara in prezent 5 clase primare, cate una pentru fiecare nivel al ciclului.

Scoala a fost infiintata de un grup de crestini, convinsi ca instruirea copiilor este responsabilitatea intai de toate a familiei, apoi a Bisericii si scolii si ca nu exista educatie neutra din punct de vedere moral.

Viziunea scolii

Viziunea scolii noastre este modelata de principiul biblic exprimat in cartea Proverbe 22;6: ”Invata pe copil calea pe care trebuie sa o urmeze si cand va imbatrani, nu se va abate de la ea”. Suntem convinsi ca o educatie cu accent pe valori, bazata pe conceptia iudeo-crestina despre lume si viata, reprezinta cea mai viabila mostenire pe care am putea sa o lasam copiilor nostri in vederea unei societati mai bune si sanatoase din punct de vedere moral. Accentul pus pe o pregatire academica riguroasa, impreuna cu precouparea pentru dezvoltarea caracterului sunt pilonii filozofiei educationale a scolii noastre, misiunea ei fiind “echiparea scolarilor mici cu setul de aptitudini, abilitati si cunostinte necesare formarii intelectuale si a personalitatii acestora”. Aceasta se realizeaza prin preocuparea constanta de a accentua urmatoarele obiective:

  • asigurarea educatiei elementare de o excelenta calitate;
  • actualizarea permanenta a programei scolare, astfel incat acesta sa indeplineasca standardele inalte pe care si le propune scoala noastra;
  • formarea in elevi a idealului educational actual si modelarea caracterului moral-crestin;
  • dezvoltarea intelectuala si a personalitatii

Educatia promovata de scoala noastra isi propune sa conduca la recunoasterea locului central a lui Dumnezeu, atat in domeniul existentei, incepand cu actul creatiei, apoi de-a lungul istoriei, prin controlul trecutului, prezentului si viitorului, cat si in revendicarea vietilor noastre individuale pentru El. De aceea, in conceptia sa educationala, scoala noastra considera Biblia drept standard pentru intreaga educatie morala, etica si sociala, drept linie calauzitoare in formarea personalitatii si disciplinarea caracterului copilului

Pentru punerea in practica a gandirii noastre educationale, am cooptat cadre didactice crestine consacrate, pe deplin calificate in ceea ce priveste instruirea academica, cu experienta spirituala si cu o profunda cunoastere a Bibliei si a doctrinei crestine

Prin urmare, invatatorii si profesorii nostri, eliberati de limitarile asociate in mod obisnuit cu scolile laice, sunt in postura de a oferi nu numai instruire in domenile academice, ci si o calauzire crestina in scopul dezvoltarii personalitatii copilului si al modelarii unui caracter crestin autentic.

Astfel daca doriti ca fiul sau fiica dumneavoastra sa imbratiseze invatatura centrata pe Hristos a familiei crestine si a Bisericii, scoala noastra – ca loc in care copilul dumneavoastra isi petrece o mare parte a zilei – va propune sa conlucram eficient in aceasta directie.

Obiective educationale ale scolii:

  • Obiective ale educatiei intelectuale

    Au rol preponderent in asistarea copilului pentru:
    – descoperirea si dezvoltarea capacitatilor intelectuale;
    – stimularea unui rationament corect si a unei gandiri creative si critice;
    – insusirea cunostintelor necesare de cultura general, dezvoltarea deprinderilor practice, precum si a capacitatii de adaptare rapida la multiplele schimbari din viata si societate;
    – dezvoltarea inteligentei, mintii copilului pana la atingerea potentialului lui maxim.

  • Obiective ale educatiei spirituale:

    Sunt destinate conducerii si orientarii copilului spre:
    – studierea si aplicarea personala a invataturilor Bibliei;
    – dorinta de impartasire si cu altii a experientelor sale spirituale.

  • Obiective ale educatiei fizice si igienico-sanitare:

    Prezinta aplicatii cu privire la:
    – dezvoltarea sanatoasa si armonioasa a organismului copilului, formarea de calitati fizice prin practicarea unor forme de exercitii fizice si sporturi necesare vietii si activitatii fiecarui om;
    – perfectionarea coordonarii in miscari a copilului, a gratiei si elegantei trupului, a tonusului muscular si echilibrului, a rezistentei, supletei si agilitatii intregului organism;
    – dezvoltarea unor calitati morale demne, cerule de spiritul de competitie – fairplay, loialitate, tenacitate, spirit de echipa, curaj, daruire, stapanire de sine, disciplina, etc;
    – promovarea folosirii diverse in mod activ a timpului liber;
    – dobandirea obiceiurilor sanatoase de ingrijire a trupului, prin practicarea normelor si cerintelor ce impun a fi respectate pentru asigurarea igienei corporale, a clasei, a locuintei, etc., in scopul prevenirii imbolnavirilor, cat si a tratarii acestora;
    – dezvoltarea, in final, a ideii de respect fata de trup.

  • Obiective ale educatiei moral-civice:

    Directioneaza copilul, ca fiinta sociabila, spre:
    – promovarea respectului fata de parinti, a curtoaziei si dragostei pentru intreaga familie, precum si ajutorarea copilului in intelegerea responsabilitatii ce ii revine ca mambru al familiei sale;
    – dezvoltarea in comportare si atitudine a unui spirit de sportivitate, a cinstei si preocuparii pentru respectarea drepturilor altora;
    – dezvoltarea intelegerii, colaborarii, aprecierii, iubirii si respectului fata de toti oamenii, fara deosebire de rasa, culoare, conditie sociala, religie, crez sau etnie, dupa modelul suprem al Domnului Isus Hristos.

  • Obiective ale educatiei estetice si afective

    In calitate de creatura suprema a lui Dumnezeu, copilul este indrumat spre:
    – dezvoltarea sensibilitatii fata de frumusetea desavarsita a oricarei creatii a lui Dumnezeu, revelata in natura si in oameni, dar si fata de creativitartea umana exprimata in artele frumoase;
    – aprecierea frumosului in disciplinele de studiu ( limba romana, geografie, stiintele naturii, desen, muzica, etc ), culminand cu descoperirea frumusetii si splendorii scrierilor Biblice;
    – dobandirea stabilitatii emotionale ale copilului;
    – dezvoltarea unei atitudini pozitive, optimiste, fata de situatii si fata de oameni.